Kunden ringde, en aning bekymrad

Frågan som ställdes var ungefär:
– Vi står här inne på lagret och har kopplat in armaturerna och tycker att de lyser väldigt lite.

Ögat kompenserar

Det är ju inte så lätt att se det kunden ser – över telefon, därför var vår första respons att att: ”ögat kompenserar väldigt duktigt” och därför kan upplevelsen på ett upplyst lager vara precis som kunden beskrev det. Omgivningsljuset påverkar upplevelsen.

Sällan fel

Fabriken i Tibro, Prisma Teknik, gör vääääldigt sällan fel vid programmeringen men för säkerhets skull uppmanade vi kunden att mäta upp lampans strömförbrukning – det var ju relativt enkelt då den ju redan var strömsatt.
Telefonsamtalet avslutades.

Ringde tillbaka till kunden

En nöjd och glad kund meddelade att han var helnöjd. De fyra armaturerna på 8 meters stolpar gav en ljusbild och ljusflöde som överträffade förväntan. Husvagnarna på parkeringen står tryggare nu när de badar i vitt ljus från Tibro.