Varför recept på orderbekräftelsen?

Står det recept på din orderbekräftelse?
Har du alltid undrat vad det är?

Så här ligger det till

När vi får en order ställer vi följande frågor:

  1. Standardeffekt (W)
  2. Ska Prisma Nattljus vara aktiverat från fabrik?
    I så fall:
    När ska det börja och sluta?
    Och vilken nivå ska armaturen sänka eller höja till?
  3. Vilken PIN?
    Alla kunder har möjlighet att välja sin egen PIN-kod.
    En installatör väljer troligen sin kunds PIN. Det kan ju vara så att installatörens kund har tagit beslut om vilken PIN som ska gälla för det område som nu är aktuellt.
    Vem är slutkunden så vi väljer rätt PIN-kod (antingen befintlig eller ny).

Resultatet kallar vi recept

Svaren på frågorna ovan samlar vi ett så kallat ”recept”.
Kommer du därför inte ihåg vilka inställningar du gav oss men behöver komplettera med två armaturer till en anläggning så kan du ju se på din orderbekräftelse vilket recept som användes tidigare. Vi kan då berätta vad receptet kommer att ge för ljus.

Om man glömmer

Vi glömmer inte. Vi har koll på vilken PIN varje enskild kund har.
Vi har kolla på varje enskilt recept och när och var det används.

Fjärrkontroll

Man kan ju vilja ändra sitt recept – för en eller flera armaturer. Då heter lösningen Prisma Eliott Remote, en fjärrkontroll.
Med fjärrkontrollen och kund-PIN så kan man från marken utan skylift snabbt och enkelt byta inställningarna.

Prisma Nattljus

Det en del i branschen kallar nattsänkning kallar vi för Prisma Nattljus.
Anledningen: vår funktion kan mer.
Vi erbjuder förutom en sänkning (det gör de flesta) även möjligheten att höja effekten en period per dygn.
För den som undrar ”vaffå dådå” är svaret:
Utanför t ex en idrottsarena. Evenemangen slutar kanske vid 21.30-tiden. Då ska alla söka reda på sin färdmedel hem och just då och en stund framöver kan det vara fiffigt med lite extra ljus så alla ser bra och känner sig trygga. Då är en ”natthöjning” en bra grej, alltså Prisma Nattljus.