En vanlig fråga med överraskning

En vanlig fråga är ”När kan ni leverera?”
Reaktionen vi ofta får på svaret vi lämnar är ”Oj, då?”
Vi har förstår att vi skiljer oss från många leverantörer i branschen.
Vi talar om tvåsiffriga tal i arbetsdagar när våra kollegor i branschen använder enheten veckor.
Vår målsättning är att alltid kunna leverera inom 15 arbetsdagar eller snabbare.
Det senaste kvartalet visar statistiken att vi lyckas hålla vårt löfte i 93% av fallen.
Räknar vi bort de leveranser som gått iväg tidigare än lovat (!) så uppfyller vi löftet till drygt 95%.
Bra siffror men vi ser en stadig trend uppåt trots ökade volymer.
Oavsett hur mycket vi har att göra så strävar vi efter att hålla löftet vi lämnar vi på orderbekräftelsen.

Hare eller sköldpadda

Vi klarar alltså ofta båda – alltså snabbt eller en viss dag längre fram.

Specifik dag?

Önskar du en specifik dag och tid?
Det är en önskan vi ofta uppfyller – särskilt viktigt för kunder som har långt till installationsplatsen och därför sällan är på adressen utom när det är godsmottagning eller montering på gång.
Vi brukar finna bekväma lösningar på det.

Delleveranser

Självklart kan vi tillsammans med kund fördela leveranser över flera tillfällen.
Det är också ett vanligt önskemål då det är både praktiskt och ekonomiskt för kunden att få leverans precis när grejerna behövs.
Montering och installation tar ju en viss tid och den plan vi gör ihop med kunden gör livet enklare för alla.

När behöver du leverans?

Vilka projekt har du på gång?
Är det bråttom, bråttom eller bara mycket snart – eller är det gott om tid.
Hör av dig så tar vi reda på hur vi planerar upp leveranserna.
Välkommen!

Malin Buss, produktansvarig Prisma Eliott