Prisma Button

För mycket eller för lite

Det är alltid en svår avvägning.
Man vill vara engagerad och ivrig och hålla kontakten.
Man vill gärna få till ett möte med kunden – per telefon, hos kunden, vid ett projekt eller gärna hos oss i fabriken i Tibro – så att kunden får möta de som utvecklar, producerar och sköter allting runt omkring den resa som varje Prisma Button gör innan den hamnar i sin uppgift på en vägg eller golv hos slutanvändaren.

För mycket

Är man för ”mycket” så slår det tillbaka – och en irritation uppstår hos den man så gärna vill ge bästa service.

För lite

Är man lite för försiktig är risken att man blir bortglömd eller bortsorterad för att kunden upplever att man varit ointresserad.
Å, jag som bara ville ge lite tid för eftertanke och skapa längtan efter att jag ska höra av mig….

Lagom

Just idag tänker jag på att jag fått en respons som bevisar att jag varit precis lagom.
En slutkund hörde av sig – inte föreskrivande konsult, inte grossist, ingen installatör, nej, en slutkund, de som ytterst ansvarar för att slutresultatet ska uppfylla behovet och glädja användare – han hörde av sig.
De förvaltar många stora byggnader – bland annat inom vårdsektorn.
Har haft kontakt med dom för att inspirera dom att se till att Prisma Button blir föreskriven.
Vanligtvis brukar ett möte öga mot öga vara ett bra sätt att skapa förtroende både för oss och vår produkt.

Lyckligt slut

De flesta älskar lyckliga slut. Vill därför berätta om ett jag fick uppleva idag.
Idag hörde kunden av sig och uttryckte att jag varit lyhörd och uthållig.
Föreslog självmant att vi bör träffas inom kort.
Jag får aldrig nog av sådana samtal. Mmmm.
2018-02-23T17:10:34+00:00fre 23 feb 2018|Prisma Button|